The Definitive Guide to بیماری زونا خطرناک

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

شما یا یکی از اعضای خانواده‌ا‌تان سیستم ایمنی ضعیفی دارید. ابتلا به سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن و مصرف بعضی از داروها ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شود.

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

سلام بنده بعد از تزریق واکسن سینو فارم درگیر زونا شدم و امروز یازدهمین روز است که درگیر شدم و درد عجیبی در ناحیه پشت ، زیر بغل و سینه ام دارم و دو روز است که تاولها ظاهر شده اند لطفا راهنمایی بفرمائید . متشکر

هرچند تحقیقات بیشتری نیاز است تا متوجه شویم چرا این عوامل احتمال ابتلا به این اختلال را بیشتر می کنند و چگونه استرس و تروما در ایجاد آن نقش دارد.

It comes about to a good deal of men and women eventually. Even though you know that the problems aren’t based Actually, they may be troubling if they take place way too typically.

درمان به‌موقع شینگلز می‌تواند مدت زمان بیماری و شدت عفونت را کاهش دهد. اگر به بیماری زونا مشکوک هستید، به خصوص در شرایط زیر، فورا به پزشک مراجعه کنید:

گاهی اوقات درد می‌تواند شدید و ناراحت کننده باشد و احتمال بروز نورالژی پس از هورمونی با افزایش سن افزایش می‌یابد. این درد بیماری زونا چند وقت طول میکشد مزمن پس از تبخال، گاهی منجر به افسردگی و ناتوانی می‌شود.

در نتیجه، بسیاری از پارانوئیدها ممکن است برنامه درمانی خود را دنبال نکنند و نیمه کاره رها کنند و حتی ممکن است انگیزه های درمانگر را زیر سؤال ببرند.

این صفحه آخرین‌بار در ‏۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ ساعت ‏۱۶:۵۱ ویرایش شده‌است.

دریافت واکسن واریسلا در دوران کودکی می‌تواند از ابتلا به آبله مرغان و بیماری زونا پیشگیری کند.

دفتر ششم. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۷۸-۹۶۴-۷۵۳۱-۸۵-۶ (ذیل سرواژهٔ بدگمانی)

اگرچه این مسئله غیر معمول است زیرا معمولاً زونا در سال‌های پس از زایمان ظاهر می‌شود، اما می‌تواند اتفاق در این دوره نیز اتفاق بیفتد. اگر فقط زونا ایجاد شود، کودک در امان خواهد بود.

Report this wiki page